Ordinær Generalforsamling 2025

Tidspunkt: Onsdag den 19. marts - kl. 19:00 - 22:00

Sted: DUI-hytten, Horsevej 6, 2820 Gentofte

Bemærk: Opstilling af spidskandidat til kommunalvalget

Socialdemokratiet i Gentofte Kommune

Der indkaldes hermed til ordinær generalforsamling onsdag den 19. marts 2025 kl. 18:00

Generalforsamlingen afholdes i DUI-hytten, Horsevej 6, 2820 Gentofte.

 

Dagsorden

  1. Valg af dirigent
  2. Godkendelse af dagsorden (herunder godkendelse af generalforsamlingens formelle indkaldelse)
  3. Valg af referent
  4. Valg af stemmetællere
  5. Beretninger:
    1. Formandens beretning v/formanden (Bilag 5a)
    2. Kommunalbestyrelsesgruppen v/Søren Heisel og Anne Hjorth (Bilag 5b)
    3. Regionalpolitisk v/ ???? (Bilag 5c)
    4. Landspolitisk v/ Sebastian Schwartz (Bilag 5d)
  6. Information om kredsens opstillingsregler for kandidater til KV25 vedtaget på ex ord gen. den 18. dec 2024 (Bilag 6a)
    1. Godkendelse af etiske regler for kandidatur (Bilag 6b)
    2. Godkendelse af Kandidaterklæring – krav til kandidater (Bilag 6c)
  7. Præsentation af spidskandidater KV25
  8. Valg af spidskandidat KV25
  9. Kort præsentation af øvrige kandidater
  10. Valg af yderligere kandidater til KV25 inkl listerækkefølge
  11. Godkendelse af regnskab for 2024 og fremlæggelse af budget for 2025, herunder:
    1. Revideret regnskab for 2024 (Bilag 11a)
    2. Kontingent m.v. Bestyrelsen indstiller, at
      1. Det årlige kontingent til foreningen 2026 fastholdes uændret dvs.:
        1. Fuldbetalende medlemmer: 600 kr./år
        2. For medlemmer med nedsat kontingent: 300 kr./ år
        3. Partiskatten fastsættes til 2 % af brutto-honoraret (uændret).
      2. Medlemmer opfordres til at give et valgfondsbidrag på minimum kr. 100 for 2025
      3. Budget for 2026 (Bilag 11b)
    3. Valgbudget KV25 (Bilag12)
    4. Valg af bestyrelse og fremlæggelse af revideret regnskab for 2024 for kulturfonden (Bilag 13).
    5. Indkomne forslag
    6. Valg af:
      1. Formand
      2. næstformand
      3. næstformand
      4. Kasserer og medlemsansvarlig
      5. Yderligere op til 12 bestyrelsesmedlemmer i henhold til vedtægterne
      6. 4 bestyrelsessuppleanter
      7. 2 revisorer og 2 revisorsuppleanter
      8. Kongresdelegerede og repræsentanter til div. repræsentantskabsmøder samt bemyndigelse til kredsbestyrelsen.
      9. Bestyrelsen beder generalforsamlingen om bemyndigelse til at udpege nævnte delegerede og repræsentanter
    7. Valg af folketingskandidat. 
    8. Eventuelt og afslutning af generalforsamlingen

 

 

Tidsplan

 

1-4

Mødestart og formalia

18:30 – 18:40

5a

Formandens beretning - spørgsmål

18:50 – 19:00

5b

Kommunalbestyrelse - spørgsmål

19.15 – 19:35

5c

Regionskandidat - spørgsmål

19:40 - 19:50

5d

Folketingskandidat - spørgsmål

19:45 - 20:00

 

PAUSE

20:00 – 20:10

7-9

Valg af spidskandidat mv

20:10 – 20:30

10-11

Præsentation af kandidater 3 min til hver

Valgprocedure for øvrige kandidater

20:30 - 21:10

 

 

PAUSE

21:10 – 21:20

12-13

Regnskab mm. og budget herunder valgbudget

21:20 -  21:30

14

Kulturfond + valg af bestyrelse  + regnskab

21:30 -  21:35

15

Indkomne forslag

21:35 - 21:40

16

Valg

21:40 – 22:00

17:

Folketingskandidat  Præsentation og valg

22:00 – 22:10

12:

Eventuelt

22:10 - 22:15

  1. Fremlæggelse af de reviderede regnskaber v/ kassereren (Bilag 6)
  2. Aktivitetsplan for det kommende år (Til orientering Bilag 7)
  3. Valg til bestyrelsen:
    1. Formand
    2. Kasserer
    3. Medlemsansvarlig
    4. Sekretær
    5. X antal bestyrelsesmedlemmer
  4. Øvrige valg:
    1. X antal bestyrelsessuppleanter
    2. To revisorer
    3. To revisorsuppleanter
  5. Fastsættelse af kontingent
  6. Fastsættelse af partiskat Valg af delegerede til fællesledelses-, kreds- og regionsrepræsentantskabsmøderne samt kongres/årsmøde (partiforeninger)
  7. Indkomne forslag
  8. Eventuelt